Manažer

Koupili jste několik nových košil, a přesto působíte, že o sebe nedbáte. Jak je to možné?

Zastavil se za mnou do obchodu můj známý, který pracuje v jedné stavební společnosti na pozici středního managementu. Vybral si bílou košili, která mu sedla jako ušitá na míru a chtěl po mně, abych mu prodal najednou deset kusů. Nedoporučil jsem mu nákup deseti bílých košil. Proč? Že bych byl divný a nechtěl své zboží prodat?!

Nelze nosit pouze jednu barvu košile

V prvé řadě jsem věděl, co obnáší práce mého známého. Celý den sedí v kanceláři spolu s kolegy a kolegyněmi. Kromě oběda nevytáhne paty z firmy a v kolektivu asi dvaceti lidí připravuje rozpočty pro stavby. Proto jsem se ho zeptal, jaké má doma další barvy košil. Odpověděl mi, že jich má asi šest a všechny bílé.

Počty jsou jednoduché. Spolu s nákupem dalších deseti košil by jich měl celkem šestnáct. Ano! Šestnáct kusů bílých košil a ani jednu barevnou. To je špatně. Proč? Vysvětlení je jednoduché.

Každý muž je svým okolím nějak vnímán. Podle toho, jak se chová, jak jedná, jak se obléká a jak o sebe dbá, si okolí vytváří celkový obraz. Podvědomý dojem. Pokud nosíte stále stejné barvy, i když chodíte vždy v čistém, na okolí můžete působit tak, že o sebe nedbáte a neměníte oblečení. Už jen proto byste si měli dát záležet na výběru svého oblečení.

Čistá a nová košile ve vašem případě nic nezmění!

Jednoduchým příkladem může být právě zmiňovaný můj známý. Pokud bude chodit do práce každý den v bílé košili, může být kolektivem vnímán jako člověk, který o sebe nedbá, chodí pořád ve stejném a není moc čistotný. A je úplně jedno, jestli má košili novou nebo dokonale vypranou a vyžehlenou. Lidé v jeho okolí vnímají pouze to, že chodí v jedné jediné košili. V kolektivu mu to může například ubrat na oblíbenosti.

Že působíte čistotným dojmem, má ovšem velký význam i při hodnocení vaší osoby nadřízeným. Veřte nebo nevěřte, i tato maličkost může mít vliv na to, jaké dostanete odměny.

A pozor! Ženy si této skutečnosti všímají ještě více než muži. Dokážou ocenit, když má kolega šmrnc a umí se oblékat tak, aby nebyl každý den stejný jako televizní noviny. A také umí dát více najevo, když se jim nelíbí, že chodíte do práce v jednom oblečení a působíte zanedbaným dojmem. Proto vám doporučuji, abyste nosili do práce více barevných košil a střídali je. To samé platí i pro kravaty a jejich vzory. Podívejte se na příklady barevností pánských košil vhodných do práce.

Jak kombinovat barvy pánských košil a kravat?

Jednoduchá rada na závěr. Pokud si nejste jisti, jaké volit barvy pánských košil do zaměstnání, stačí si pamatovat následující jednoduché pravidlo:

  • Letní období
    – světlé pastelové barvy (světlé odstíny modré, fialové, růžové, zelené, hnědé atd).
  • Zimní období a večerní hodiny (tj. po 18:00 hodině)
    – tmavší a sytější odstíny výše jmenovaných barev.

V zimním období nebo ve večerních hodinách si vezměte tmavě fialovou košili a kravatu se světlým odstínem barvy, takzvanou fialkovou. Když to bude kravata do práce, můžete použít kravatu s diagonálními pruhy.

Změna barvy kravaty a je to jiný muž

Vyzkoušejte si sami, že to funguje. Představte si, že na spodních obrázcích jsou dva muži.

Obrázek. č. 1. Pánský oblek BANDI do práce, vhodný do kolektivu i k obchodním jednáním Obrázek. č. 2. Pánský oblek BANDI do práce, vhodný do kolektivu

Na obrázku č. 1 je muž v tmavě šedém obleku, spolu s modrou košilí a červenou kravatou. Můžete si vyobrazit muže, který je sebevědomý, výrazný, důvěryhodný, snadno si jej všimnete, a dokonce vám může utkvět v paměti na delší dobu.

Na obrázku č. 2 je muž ve stejném obleku, v modré košili a s pruhovanou modrou kravatou. Tady si můžete představit muže, který sebevědomím neoplývá, je nevýrazný, splyne s okolím a snadno se ztratí v davu. V kolektivu jej nenajdete, protože nevyčnívá.

Výsledek? Jedná se o jednoho a téhož muže, který se jen převléknul. Proto se říká, že „Šaty dělají člověka“, a proto je důležité vědět, jak se obléknout, abyste byli úspěšní. Špatným výběrem oblečení si vždy uškodíte, protože váš úspěch záleží na tom, jak vás bude vnímat okolí.

Tak co? Funguje to? Pokud ne, napište mi na Facebook.

Přeji Vám hodně štěstí ve vaší práci.

Mohlo by vás dále zajímat

Ovlivněte obchodní partnery koženou aktovkouObyčejná pánská kožená aktovka. Každý manažer si řekne, proč bych ji měl nosit? Nic na ní není. Děkuji, nepotřebuji. Stačí mi mobil, klíče od auta, peněženka…

Čtěte více

Je všeobecně známo, že se muži o své oblečení nestarají. Denně se o tom můžete přesvědčit jak v běžném životě, tak i v televizi při pohledu na naše politiky. Například…

Čtěte více